- Podstatu marketingu tvorí orientácia na zákazníka a jeho potreby.
- Lepšie identifikovať a rozvíjať potreby zákazníka, vyprodukovať produkt, ktorý mu prinesie želaný úžitok.
- Správanie zákazníka na trhu sa chápe ako hodnotový vzťah : identifikovať vhodný produkt pre zákazníka, vytvoriť žiadaný produkt, informovať o produkte o jeho vlastnostiach zákazníka, sprostredkovať produkt.
1.2 Definovanie pojmu marketing
- Slovo má pôvod v angličtine, znamená trh, trhovisko
- Má spoločný jeden subjekt a tým je zákazník, a aj hlavný cieľ - uspokojenie jeho potrieb.
Prehľad marketingových činností: Výskum trhu, vývoj produktu, aktivitácia predaja, osobný predaj,
1.3 Vznik a vývoj marketingu
- Začal sa rozvíjať najskôr v USA, neskôr v ostatných priemyselne rozvinutých krajinách koncom 19 a začiatkom 20 storočia.
- na univerzitách v USA sa vyučuje od 1902..
- v 1950 sa dostáva marketing do Európy.
- v 1964 sa dostáva marketing aj na naše územie a nachádza uplatnenie v oblasti „ZO“ zahraničného obchodu, výroby vnútorného obchodu a neskôr aj v oblasti služieb a neziskových organizácii.
- v 1966 sa vyučuje a prednáša marketing ako samostatný predmet.
- v 1989 nové postavenie marketingu v teórii aj praxi.
- Ako najvhodnejšia a prvá marketingová činnosť sa začala využívať reklama.