Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Asertivita manažéra

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Asertivita je pomôckou v rozvoji sebavedomia. Pochádza z angličtiny od slova „ to assert“ = presadzovať, uplatňovať. Asertivita je sebapresadenie, voľné vyjadrovanie myšlienok, citové uvoľnenie. Základne požiadavky asertivity sú:
- voľné a otvorené vyjadrovanie vlastných myšlienok, pocitov
- otvorená, úprimná a primeraná komunikácia s inými ľuďmi
- chápať a tolerovať konanie iných
- rozhodovať sám o sebe
- dorozumieť sa s ľuďmi dohodou, kompromisom
Ak si manažér osvojí asertivitu získava zručnosť, ktorá mu umožní presadiť sa v rôznych krízových situáciách, pracovných a medziľudských či osobných vzťahoch. Stáva sa istejší, spontánnejší vo svojich prejavoch, vyjadrovaní. Asertívny človek hovorí, čo cíti, čo si myslí, nedovolí aby iní rozhodovali o jeho správaní, neponižuje sa ani nepovyšuje. Vie prijímať kritiku a neobviňuje z chýb iných ľudí.
V spoločenskej komunikácii rozlišujeme štyri typy správania sa.
1. Typy správania sa ľudí

Asertívne správanie sa definuje ako jednanie, ktoré nie je ani pasívne, ani agresívne. Charakterizuje ho priame vyjadrovanie, uvoľnenosť, pohľad do očí, primeraný hlas. Prejavom asertívneho správania je spokojnosť, sebaistota a sebadôvera. Asertívny človek rešpektuje druhých, často dosahuje to, čo chce. Medzi ľuďmi je obľúbený.
Hodnotenie (0x):