Pre každý moderný marketingovo orientovaný podnik, to znamená podnik, pohybujúci sa v súčasnej tržnej a nadmieru turbulentnej ekonomike, je dôležitá znalosť situácie na trhu, zisťovanie potrieb a požiadaviek spotrebiteľov a vytváranie atraktívnej ponuky pre jednotlivé cieľové segmenty, k čomu je nevyhnutné mať veľmi kvalitné a včasné informácie. Nie nadarmo hovoríme v súčasnej dobe o informačnej spoločnosti. Je nutné zlúčiť tie informácie, ktoré sami manažéri požadujú a tie ktoré reálne potrebujú. K tomu by si mal každý podnik vybudovať svoj vlastný marketingový informačný systém. Správne koncipovaný systém informácii tak vedie k úspešnejšiemu riadeniu firmy a k lepšiemu marketingovému riadeniu.
O marketingovom výskume možno povedať, že jednou zo základných súčastí vedenia organizácie. Firma ale najmä jej marketingoví pracovníci sa vždy snažia získať informácie o tom čo a prečo spotrebitelia chcú a potrebujú. V mojej diplomovej práci som sa zaoberala najmä produktami medzinárodnej spoločnosti Danone, ktorá je vhodným príkladom toho ako možno nové informácie o tom, čo spotrebitelia chcú a potrebujú transformovať do produktov, ktoré majú úspech v celosvetovom merítku.