Internet ako celosvetová počítačová sieť, rozšíril charakter ekonomiky ako celku. Využitie tejto siete poznačilo všetky komerčné, ale tiež nekomerčné subjekty, ktoré začali rozpoznávať nové príležitosti poskytované Internetom. Táto infraštruktúra dovoľuje dosiahnuť informácie uložené na viacerých miestach, komunikovať a spolupracovať s ostatnými miestami prostredníctvom počítača a v súčastnosti i pomocou mobilného telefónu napr. metódou GPRS.
Dá sa povedať, že elektronické podnikanie je v podstate len elektronickou formou už existujúcich činností. Tak ako doteraz spotrebitelia dostávali prospekty o tovaroch v podobe letákov, v elektronickom obchode sa preferuje elektronická prezentácia, napr. prostredníctvom webových stránok, elektronickej pošty a pod.
Napriek posledným slovám, elektronický obchod nie sú len web stránky. Elektronický obchod zahŕňa množstvo aplikácií ako homebanking, nákup v online obchodoch, hľadanie práce, prevádzanie aukcií a spolupráca na výskume a projektoch. Podobne hotovostné transakcie sa realizujú elektronickou formou (dnes bežný jav) napr. platením platobnými kartami, využívaním elektronických šekov, alebo priamymi úhradami z bankového účtu na Internete (e-pay) či platbou cez internet (internet banking).