Snahy predvídať budúcnosť, pripravovať sa na ňu a aktívne ju ovplyvňovať sú od pradávna prirodzeným prejavom túžby ľudí po úspešnosti.
Prirodzené a stále aktuálne pátranie po príčinnách úspechov jednotlivcov a organizácií nás vedie k odkrývaniu, hlbšiemu skúmaniu a spoznávaniu tajomstvami zahaleného umenia stratágie.
Žijeme vo veľmi zložitom období a vo svete, v ktorom hospodárska prax úpenlivo hľadá taký dokonalý riadiaci manažment, ktorý sa vie v praxi úspešne aj uplatniť a presadiť. Stále častejšie sa manažéri v podnikoch presviedčajú, že uspieť v súčasnom vytvárajúcom sa konkurenčnom prostredí môžu len tie podniky a organizácie, ktoré sa neriadia živelne, ale uplatňujú princípy strategického manažmentu a činnosť v podniku riadia na základe adekvátne rozpracovaných stratégii. V silnej konkurencii uspeje len ten, kto je o krok (či dva) pred svojimi konkurentmi.