Veľa rokov ekonómovia definovali výrobu ako „tvorbu úžitkovostí“, ktoré sú funkciami tovaru a služieb na uspokojovanie ľudských potrieb. Ekonomická hodnota môže byť opísaná aj ako charakteristika výrobkov alebo služieb, ktorá núti ľudí obetovať svoje úsilie buď minulosti alebo prítomnosti na jej získanie. Hodnota je závislá na úžitkových vlastnostiach tovaru.
Len praktickým spôsobom možno merať užitočnosť alebo mieru uspokojovania požiadaviek spotrebiteľov prostredníctvom tovarov, cestou vyjadrenia ich hodnoty na otvorenom trhu cenou, ktorej rôzne formy sú základom výmeny.
Krátke vysvetlenie rozdielnych druhov užitočnosti môže poslúžiť na dôkaz ako výroba a hodnota boli úzko späté a spojené hlavne s priemyselnou činnosťou a ako marketingová činnosť je rovnako produktívna ako priemyselná a v skutočnosti vytvára veľký podiel celkového hrubého národného produktu každoročne vytvoreného v hospodárstve.