Ak chápeme pojem kultúry ako hodnoty a praktiky, ktoré zdieľajú členovia nejakej skupiny, môžeme firemnú kultúru zasa chápať ako množinu hodnôt a praktík zdieľaných zamestnancami firmy. Konkrétna firemná kultúra je pre každú spoločnosť dôležitá, pretože môže samotnú spoločnosť vytvoriť ako aj položiť na lopatky. Spoločnosti, ktoré zlúčili svoju firemnú kultúru s business cieľmi zvyčajne porážajú svojich konkurentov. Niektoré kvantifikácie odhadujú až 200-percentne vyššiu šancu na úspech pri vhodnej firemnej kultúre ako bez nej. Pre dosiahnutie takéhoto výsledku je potrebné zhodnotiť jestvujúcu kultúru, porovnať ju s predstavou ako by mala vyzerať a motivovať každého zamestnanca k osvojeniu si želaných kultúrnych praktík.
Každá firemná kultúra sa neustále vyvíja. Napríklad sa to stáva zmenou zamestnancov. V takomto prípade si môžeme overiť či je firemná kultúra dostatočne silná, pretože príchodom nových zamestnancov prichádzajú aj odlišné kultúrne praktiky, ktoré môžu zmeniť jestvujúce firemné kultúrne praktiky. K faktorom sa vrátim v ďalších častiach práce. Zmeny firemnej kultúry môžu byť tak pozitívne ako aj negatívne, môžu byť dôsledok vedomého zámeru ale aj dopredu nezamýšľaným výsledkom.