1. Základné pojmy a hlavné problémy komunikácie s verejnosťou – podstata komunikácie
PUBLIC RELATIONS (PR) - vzťahy s verejnosťou, vzťahy k verejnosti - sústavná a systematická komunikácia založená na úplných a pravdivých informáciách s vybranými cieľovými skupinami, vybraným spôsobom a prostriedkami, aby vytvárala pozitívne vzťahy s verejnosťou a zamestnancami. Komunikácia = vytváranie pozitívnych vzťahov
VEREJNOSŤ (PUBLIKUM) - sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná z určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie/inštitúcie/firmy a pod.
PUBLICITA - bezplatné zverejňovanie, informovanie príslušného výseku verejnosti, predovšetkým prostredníctvom masmédií (periodická tlač, televízia, rozhlas) a výsledky tohto uverejňovania; publicita umožňuje dosiahnuť vysoký stupeň dôveryhodnosti, informovanosti a komplexnosti podania faktov i emócií a pocitov