Úvod:
V súčasnom období už pre väčšinu organizácií manažment kvality nepredstavuje iba nevyhnutnú a povinnú súčasť získania či udržania certifikátu kvality, ale stáva sa neoddeliteľnou súčasťou podnikového manažmentu, ktorého cieľom je dosiahnutie výkonnosti a udržanie konkurencieschopnosti na trhu. Zákazníci sa čoraz viac zaujímajú aj o to, aký prístup má zdravotnícke zariadenie k svojim zamestnancom, dodávateľom či k svojmu bezprostrednému okoliu. Systém manažérstva kvality laboratória som si vybrala z dôvodu, že dlhé obdobie som pracovala v nemenovanom zdravotníckom zariadení v Bratislave. Mojou úlohou bolo takéto laboratórium zariadiť tak, aby plnilo svoju funkciu po každej stránke. Zariadenie či už príslušnými prístrojmi, IT technikou, pracovnými stolmi a stoličkami, nábytkom, ale aj zabezpečením vhodnej podlahy, obkladov stien, klimatizáciou, ochrannými štítmi, ako aj hasiacimi prístrojmi.