Trhová konkurencia /TK/ je proces, v ktorom sa stretávajú rozličné trhové subjekty s ich diferencovanými záujmami a cieľmi.
Existencia konkurenčných vzťahov medzi subjektami trhu je potrebná na to, aby TM efektívne fungoval.
3.2 Formy a typy konkurencie
TK sa môže realizovať v niekoľkých rovinách:
1. Konkurencia medzi S a D - záujmy výrobcov a spotrebiteľov sú protichodné: draho predať lacno kúpiť ..... TM vedie ku kompromisu medzi týmito protichodnými záujmami.
2. Konkurencia medzi spotrebiteľmi /konkurencia na strane D/ - kúpiť čo najviac a čo najlacnejšie a to aj na úkor ostatných spotrebiteľov. Prejavuje sa hlavne v čase nedostatku nejakého tovaru na trhu / D S /.
3. Konkurencia medzi výrobcami /konkurencia na strane S/ - predať čo najviac a čo najvýhodnejšie. Základným cieľom tu je max. zisku a posilnenie pozície na trhu a odvodeným cieľom je min. zisku konkurentov. Najviac sa prejavuje keď S D.