Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Maximalizácia zisku

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:61,9 %
  • Typ:Prednášky
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Cenová politika
  • Autor:27georgy
  • Dokumentácia:Stiahni
  • Rozsah A4:10 strán
  • Zobrazené:1 564 x
  • Stiahnuté:9 x
  • Veľkosť:0,2 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:22232
  • Posledna úprava:11.04.2009
Náhľady Náhľady
Možnosti zvýšenia zisku:
1. Monopolná firma uskutočňuje cieľavedomú cenovú stratégiu, cena nie je teda veličinou nezávislou od politiky monopolu. Rozpätie, v rámci ktorého môže monopolista určovať ceny, závisí od elasticity dopytu na príslušnom trhu - čím je nižšia, tým väčšiu má možnosť voľby.
2. cenová diskriminácia, ktorá vychádza zo segmentácie trhu. Ide o:
a) požadovanie rôznych cien od rôznych skupín kupujúcich – monopol vytvára spotrebiteľské skupiny,
b) požadovanie rôznych cien od toho istého spotrebiteľa za rôzne jednotky toho istého tovaru.
c) požadovanie vysokej ceny od zákazníka, ktorý má o daný produkt enormný záujem, potom sa monopol obráti na širokú verejnosť s oveľa nižšou cenou,
d) stanovenie vyššej ceny na tom segmente trhu, kde je cenová elasticita menšia; nižšie ceny tam, kde cenová elasticita dopytu je vyššia (napr. lístky na železnicu za obyčajné cestovné a zlacnené pre študentov).
Hodnotenie (0x):