Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Dejiny automobilizmu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Roku 1770 postavil Francúz Nicolas Joseph Cugnot prvý automobil. Bola to ešte len drevená rachotiaca kára s tromi kolesami. Ako pohonná jednotka slúžil parný stroj. Vo veľkom kotli sa ohrievala voda a vzniknutá para sa potrubím privádzala do parného valca, ktorý poháňal predné koleso. Parný automobil mohol ísť nanajvýš 15 minút, pokým sa nevyparila všetka voda z kotla.

Cugnotovo parné auto prešlo za hodinu nanajvýš 4 kilometre. Dosahovalo teda rýchlosť 4 km/h, čo je približne rovnaká rýchlosť akou ide chodec a dalo sa len ťažko riadiť a brzdiť. Raz dokonca narazilo do múru.
Pre zvedavcov slovo auto ja skratka slova automobil, čo v preklade znamená samopohyblivý.

Automobil, či už ho poháňal parný stroj, elektromotor alebo spaľovací motor, dosť rýchlo po svojom vzniku prekonal počiatočné technické nedostatky.
V roku 1899 Austin zhotovil prototyp ktorý už mal štyri kolesá. Motor umiestnený vpredu mal väčší zdvihový objem valca (1300 cm 3) a prevodovka bola trojstupňová. No stále ju ešte poháňali remene, pričom zadné kolesá mali naďalej reťazový pohon. Napier skonštruoval výkonnejší štvorvalcový motor (11,7 kW = 16 k) a podľa toho prototypu vyrobil sériu skvelých automobilov. V roku 1899 sa Louis Renault bez váhania pustil rovno do výroby vozidiel zo vzduchom chladeným motorom De Dion výkonu 1,1 kW (1,5 k).
Kľúčové slová:

automobilizmus

dejiny

vozidlo

BMW

mazda

Hodnotenie (0x):