MA je kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie mark. prostredia podniku alebo prevádzkarne, jej cieľov, stratégií a činností s cieľom vymedzenia problémových oblastí a príležitostí. Na základe tejto analýzy sa odporúčajú plány opatrení na zlepšenie výkonnosti marketingu podniku.
Podľa Kotlera je MA kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie mark. výkonnosti podniku s cieľom vymedziť problémové oblasti a príležitosti a odporučiť plán opatrení na zlepšenie mark. výkonnosti firmy.
Podľa Lykovej MA predstavuje systematickú sekvenciu diagnostických krokov, kt. zaberajú market. aktivity podniku v širokom meradle.
Podľa Ekonomickej encyklopédie MA je prvým krokom vypracovania market. plánu a market. stratégie. Cieľ - skúmanie podnikových predpokladov na dosiahnutie marketingových výsledkov.
Podľa Horákovej je overovanie úplne prirodzenou a log. časťou každého riadiaceho procesu.
Podľa Kareša je audítorstvo samostatná účelová profesia, orientovaná na mnohostranné skúmanie a ucelené, kvalifikované hodnotenie podniku ako dynamického objektu s jednoznačným záverom z hľadiska účelu, na kt. sa objednáva.
Podľa iných autorov je audit vo všeobecnom zmysle slova prostriedok, ktorým jedna osoba uisťuje druhú o kvalite, podmienkach či stave určitej skutočnosti, ktorú prvá osoba preskúmala. Potreba takéhoto auditu vyplýva z neistoty alebo pochybnosti druhej osoby.