„Na vlastných chybách sa neučme, ale z poznatkov iných. I tak by sa dala veľmi zjednodušene charakterizovať vzdelávacia technika známa vo svete ako benchlearning“. (13.12.2007, Profit / Katarína Pokojná)
Anglický termín "benchlearning", je proces vysvetľujúci vplyv benchmarkingu na rozvoj firemnej sféry a celej spoločnosti. Ide v podstate o osvojovanie si nových poznatkov na základe benchmarkingu.
Benchlearning je metóda, učenia a rozvoja vo všetkých typoch organizácií a firiem. Táto metóda vznikla z roku 1990 vo švédskej poradenskej firme Karlöf Consulting, zaoberajúcej sa hlavne metódami benchmarkingu, za podpory organizácie „Rada pre pracovné učenie“.
Benchmarking je sústavný, systematický proces zameriavajúci sa na porovnávanie vlastnej efektívnosti z hľadiska produktivity, kvality a praxe so špičkovými spoločnosťami a organizáciami.
Autorská dvojica karlof a Ostblom ho charakterizujú nasledovne:
Benchmarking je priamo zameraný na zvyšovanie operatívnej i strategickej efektívnosti, čo je skutočným obsahom činnosti organizácie.
To vedie k preorientovaniu firemnej kultúry smerom k procesu osvojovania si nových poznatkov, zvyšovaniu ich pracovných schopností, kvalifikácie a efektívnosti, čo má zasa za následok trvalý proces rozvoja. Cieľom tejto organizovanej činnosti je vytvárať hodnotu, ktorá prevyšuje náklady na jej vytvorenie.