Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Farmaceutický marketing a jeho špecifiká

Skryť detaily | Obľúbený
VZNIK A VÝVOJ FARMACEUTICKÉHO PRIEMYSLU, HISTÓRIA DISTRIBÚCIE
Distribúcia je jedným z najdôležitejších článkov farmaceutického marketingu. Jej úlohou je zabezpečiť dostatočné množstvo liečiv do lekární na ich následnú expedíciu ich spotrebiteľom.
História distribúcie siaha do obdobia 5. až 4. storočia pred naším letopočtom v starom Grécku, kde bola zavedená deľba práce. Oddelili sa špecialisti, ktorí mali na starosti zaobstaranie, úpravu a poskytovanie liečiva. Boli to dodávatelia (dnešní distribútori) pre liečiteľov, nazývaní rhizotomovia (krájači koreňov), ktorých úlohou bolo zbierať korene, sušiť ich a dodávať. Neskôr sa začali rhizotomovia zaoberať okrem zberu a úprav liečivých rastlín aj ich spracovaním, čím vytvorili ďalšiu kategóriu v rámci liečiteľstva – liečivé prípravky.
Hodnotenie (0x):