Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Trh, segmentácia trhu a tvorba trhovej pozície

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Čo je trh

Ekonómovia využívajú najmä dva pojmy:

- trh abstraktný, ktorý sa dá definovať ako všetky faktory ponuky a dopytu, ktoré určujú cenu výrobku,
- trh konkrétny, ktorý predstavuje skutočné miesto, kde sa stretávajú kupujúci a dodávatelia, aby vymenili tovar za peniaze.

Marketéri definujú trh nasledovnými spôsobmi:

- trh z pohľadu ľudského faktora, ktorý vychádza s predpokladu, že existujú ľudia so špecifickými potrebami, problémami a želaniami, ktorí majú dostatok peňazí a chcú ich minúť za zodpovedajúce produkty,
- trh, ako zemepisné miesto obchodu a predaja,
- trh, ako celkový predaj danej komunity,
- trh, ako výmenné vzťahy medzi stranami trhu.
Hodnotenie (0x):