Registrácia | Prihlásiť

Referát: Psychológia vyučovania

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:49,9 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Humanitné vedy
  • Podkategória:Psychológia
  • Autor:zadsemuser
  • Rozsah A4:4 strán
  • Zobrazené:507 x
  • Stiahnuté:4 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:23211
  • Posledna úprava:02.05.2009
Psychológia vyučovania

Vymedziť predmet a úlohy psychológie vyučovania a vzdelávania predpokladá osvetliť základné pojmy psychodidaktiky. Patria k nim: učenie, vyučovanie, učiteľ a žiak, učivo, vedomosti, zručnosti a návyky, vyučovací proces.

Učenie

Učenie má v psychológii širšie (všeobecnopsychologické) a užšie (pedagogickopsychologické) vymedzenie. Pod širším chápaním učenia rozumieme akékoľvek nadobúdanie individuálnej skúsenosti v priebehu života, ktoré mení správanie jednotlivca. V užšom vymedzení učenie znamená zámerné (cieľavedomé) a systematické nadobúdanie vedomostí, zručností a návykov, spôsobov správania a osobných vlastností, a to spravidla pod vedením učiteľa, (cvičiteľa, trénera, inštruktora) v organizovaných podmenkach (v škole, v kurzoch). Môže ho však organizovať aj sám učiaci sa podľa požiadaviek, smerníc učiteľa. Učenie teda znamená istý druh činností, aktivity samotného učiaceho sa (žiaka).
Kľúčové slová:

vyucovanie

ucenie sa

vyucovaci proces

Hodnotenie (0x):