S hodnotením sa stretávame od najútlejšieho veku. Niektorí rodičia si zhotovujú tabuľky s dosiahnutými výkonmi svojho potomka a porovnávajú ich s tým, čo uvádza odborná literatúra. Niektoré výkony sú veľmi dobre hodnotiteľné. Napríklad výkon športovca v individuálnej disciplíne. Ale takých výkonov je vo firme veľmi málo. Preto je vhodná skôr analógia s tímovými, kolektívnymi športmi.
Hodnotenie je vždy v určitej miere ovplyvnené subjektívnym postojom hodnotiteľa, a preto hodnotenie druhých nebude nikdy objektívne. Avšak subjektivita manažérskeho hodnotenia umožňuje manažérom budovať si autoritu, a to nie na základe strachu, ale na základe dôvery a rešpektu. Hodnotenie by malo byť efektívne, čo však nie je až tak ľahké dosiahnuť.
Cieľom našej prípadovej štúdie bolo dospieť k teoretickému riešeniu identifikovaného problému v oblasti hodnotenia zamestnancov, s ktorým je v súčasnosti spoločnosť GeWiS Slovakia, s.r.o. konfrontovaný.