Učebnice patria ku knihám, ktoré posúvajú hranice nášho poznania, stimulujú náš vývin a osobnostný rozvoj. Ich forma, štruktúra a obsah sa dlho vyvíjali, kým dosiahli terajšiu úroveň. Nároky na kvalitu učebníc a učebných textov však ustavične vzrastajú.
V dnešnej dobe sme na školách svedkami zmeny v oblasti učebníc a skrípt. V prvom rade oproti minulosti knihy veľmi zdraželi a s nimi aj ostatné tlačoviny a v týchto podmienkach školy riešia problém každoročného vydávania veľkého množstva študijnej literatúry. Objem potrebnej edičnej činnosti spočíva jednak v zastaralosti a neraz ideologickej deformácii doterajšej literatúry, ale aj v čoraz väcšmi stupňujúcom sa tempe vedeckého pokroku a zastarávaní informácií.
bvVzhľadom na nedostatok dostupej literatúry pre študentov stredných umeleckých škôl so zameraním na filmovú a televíznu tvorbu , rozhodol som sa zamerať vo svojej práci hlavne na vysvetlenie základných pojmov v oblasti videotechniky , oboznámenie sa žiakov so samotnou videotechnikou a hlavne ako s touto technikou pracovať. Táto práca je určená predovšetkým študentom Súkromnej strednej Umeleckej školy filmovej, televíznej, rozhlasovej tvorby a techniky v Košiciach. Táto práca môže slúžiť aj ako učebný text pre študentov, ktorí sa chcú individuálnou formou bližšie oboznámiť s touto problematikou, všetkým začínajúcim amatérskym ale aj poloprofesionálnym tvorcom videoprogramov.
V práci sa zaoberám len základným učivom. Má zásadný význam pre ďalšie vzdelávanie a predstavuje minimálnu úroveň, ktorú musí študent dosiahnúť.