Určenie trhovej pozície produktu
Význam strategických prístupov k marketingovému rozhodovaniu rastie úmerne prehlbujúcemu sa procesu globalizácie trhu. Jedno zo strategických východísk pre každý podnik, ktorý chce zvýšiť svoju šancu na úspech v boji o spotrebiteľa, je aj určenie trhovej pozície produktu. Proces určovania trhovej pozície vychádza z procesu segmentácie trhu a určovania trhového potenciálu vybraného segmentu – cieľového trhu. Tento proces umožňuje podnikom nájsť v ich ponuke niečo, čo by ju odlíšilo od ponuky konkurencie a zároveň by to prilákalo spotrebiteľa kúpiť si ich produkt. Určenie trhovej pozície produktu umožňuje spotrebiteľom lepšiu orientáciu pri rozhodovaní sa medzi ponukou podniku a ponukou konkurencie. V odbornej literatúre dostupnej na slovenskom trhu, ako aj praxi slovenských podnikov, sa tejto problematike venuje malá pozornosť. Cieľom tohto príspevku je objasniť význam a postup definovania trhovej pozície produktu, ako jedného z nástrojov získavania zákazníka.