Firmy ju zriedka zaisťujú samostatne. Sú väčšinou súčasťou distribučného reťazca alebo distribučnej cesty. Úspech konkrétnej firmy závisí nielen na tom, ako dobre funguje, ale taktiež na tom, aký kvalitný je celý distribučný reťazec v porovnaní s konkurenciou.
Rozhodnutie o distribučných systémoch patrí medzi najdôležitejšie a je vykonávané so všetkými ostatnými marketingovými rozhodnutiami. Cenová politika firmy závisí na tom, či využíva obchody s hromadným predajom alebo značkový reťazec luxusných predajní. Rozhodnutie týkajúce sa predajných medzičlánkov a reklamy závisí na tom, koľko presvedčovaní, školení, motivácie a podpory maloobchodníci potrebujú. To, či firma vyvinie alebo získa určitý nový výrobok, môže závisieť na tom, ako dobre tento výrobok zapadá do možnosti členov distribučného systému.
Firmy často venujú svojím distribučným cestám malú pozornosť, čo má niekedy závažne negatívne dopady na ich podnikanie. Niektoré z nich však vytvorili vynachádzavé distribučné systémy, vďaka nim získali konkurenčnú výhodu. Rozhodnutie o distribučných cestách často zahrňuje dlhodobé záväzky voči iným subjektom