Neustálemu rozmachu nových technológii a inovácii sa nevyhol takmer žiaden hospodársky sektor a ani bankovníctvo nie je výnimkou. Ľudia prestávajú vnímať banky ako „zakorenené“ konzervatívne inštitúcie a začínajú sa na nich pozerať ako na katalyzátorov nových informačných a komunikačných technológií. V súvislosti s ich aplikáciou sa v poslednom období zaznamenal najvýraznejší pokrok v skvalitnení a rozšírení možností komunikácie klientov – banka. Bankovníctvu v poslednom období dávajú nové dimenzie moderné informačné a telekomunikačné technológie. Klasické formy bankovníctva – platba v hotovosti, či klient pri priehradke postupne zastarávajú. Sú totiž pomalé a nákladné tak pre klienta ako i pre banku. Zisťovať výšku úrokov, kurzov devíz alebo ponuku produktov už nemusíte v pobočke, stačí si otvoriť stránku banky na internete a o krátku chvíľu máte prístup ku všetkým požadovaným informáciám.. Elektronické bankovníctvo umožňuje pohodlnú, rýchlu a hlavne bezpečnú výmenu informácií medzi bankou a jej klientom na diaľku prostredníctvom médií – počítača, telefónu, modemu, platobnej karty.