Bolo by zaujímavé vedieť, aké asociácie sa ľuďom spájajú so slovom reklama, na čo v súvislosti s týmto slovom myslia jej tvorcovia, na čo jej zadávatelia a na čo spotrebitelia. Zaujímavé by pre mnohých z nás boli aj iné veci. A niektoré nie sú iba zaujímavé, ale aj dôležité. Predovšetkým je dôležité vedieť, čo a za akých podmienok môžeme od reklamy očakávať.
Po zmene systému hospodárstva z plánovaného na trhové, po otvorení sa trhu obrovskej konkurencii už nestačí len vyrábať efektívne a kvalitne. Je potrebné nájsť si pre svoje výrobky ten správny spôsob propagácie. Rozvinutý marketing sa stal alfou a omegou podnikania. Vráťme sa najskôr o niekoľko rokov späť. Náhly príchod reklamy medzi ľudí mal množstvo negatívnych reakcií. Prijímatelia reklamy sa tvárili, že ju k svojmu životu nepotrebujú, že ich otravuje a že sa ňou vôbec neriadia. Významnú úlohu vtedy zohrali novinári, ktorí našli v tomto novom „fenoméne“ čerstvú studnicu námetov a intenzívne z nej začali čerpať. Spotrebitelia jednoducho reklame nepriali. V takejto atmosfére začali pôsobiť reklamné agentúry a presviedčať potencionálnych zákazníkov, že k formujúcemu sa trhu nevyhnutné patrí aj reklama. Vyvrátili pochybnosti o mieste reklamy v našej spoločnosti – spotrebiteľom dali jednoznačne najavo, že zadávatelia a média to sňou myslia vážne a potencionálnym zadávateľom reklamy názorne predviedli účinný prostriedok konkurenčného boja.