Proces privatizácie štátnych podnikov obchodu sledoval transformáciu vlastníckych vzťahov ako jedného zo základných predpokladov transformácie ekonomiky. Dôraz sa kládol na koncepčnosť a transparentnosť pri uprednostňovaní súťažného princípu, s cieľom vytvárať žiadúcu konkurenčnú klímu na vnútornom trhu Slovenskej republiky. Proces transformácie v podstate naplnil stanovené ciele.
Negatívnym prejavom procesu transformácie obchodu bola atomizácia maloobchodnej siete. Podľa skúseností z vyspelých ekonomických štátov nemá ďalšia atomizácia maloobchodnej siete a siete celého obchodu perspektívu. Práve naopak, silné obchodné reťazce, koncovkou ktorých je maloobchodná sieť, sú zárukou vytvorenia zákazníkom riadených trhov.
Maloobchod predstavuje súhrn činností, ktoré súvisia s bezprostredným predajom výrobkov konečným spotrebiteľom. A práve od spokojnosti zákazníka, teda od úspechu maloobchodu sa odvíja sila celého obchodného reťazca. Z tohto dôvodu je cieľom diplomovej práce poukázať na pôsobenie marketingových nástrojov podpory predaja v maloobchode po stránke technickej a komerčnej.
V diplomovej práci využijeme metódy pozorovania, špecializácie, metódy indukcie, grafické a štatistické metódy.