Úloha komunikácie podniku so svojim okolím a zákazníkmi je v súčasnej situácii na trhu nepopierateľná.
Na Slovensku sa význam marketingovej komunikácie začal prejavovať hlavne po roku 1989, keď nastala radikálna zmena dovtedy existujúcich trhových vzťahov. Po tomto zlome, po zániku deficitnej ponuky tovaru si výrobcovia vymenili úlohu so zákazníkmi v tom zmysle, že aktívnejšími trhovými subjektami sa stali výrobcovia.
Veľké množstvo konkurentov na trhu a neustály prúd informácií o ponúkaných tovaroch a službách neuľahčuje zákazníkovi výber a zároveň neposkytuje ani teoretickú šancu vyskúšať všetky ponúkané komodity a ohodnotiť a porovnať ich kvalitu. V tomto bludisku informácií by mala byť zákazníkovým vodítkom komunikácia ako jeden z nástrojov marketingového mixu. Je potrebné oboznámiť spotrebiteľov o existencii firmy ako aj o ponúkanom sortimente, ktorý svojou skladbou, kvalitou a cenou naplní ich požiadavky. Nato aby sa tieto informácie nestratili v záplave iných, je nutné použiť nápady a tvorivé myslenie.