Diplomová práca „Marketingová stratégia predaja“ je spracovaná v Technickej gume, a.s. Technická guma, a.s. ako jeden, aj v rámci Slovenska, len stredne veľký výrobný podnik pre lisované gumové výrobky, má problém vyrábať výrobky s nízkou ziskovosťou a rozdielnosťou v porovnaní s konkurenciou. Veľkí konkurenti disponujú škálou výhod, ktoré im umožňujú znižovať náklady. Spomenuté fakty sa v priebehu minulých rokov v značnej miere pričinili na poklese tržieb, čomu sa vedenie firmy snaží čeliť vyvíjaním rôznych marketingových aktivít.
Cieľom diplomovej práce je na základe analýzy súčasného stavu navrhnúť vhodnú marketingovú stratégiu predaja na podporu zvýšenia obratu v T.G., a.s.
V prvej časti diplomovej práce teoreticky charakterizujeme marketingovú stratégiu, jej zameranie, proces rozpracovania a druhy marketingovej stratégie pre rôzne typy podnikov.
V druhej časti sa zoznámime s históriou a súčasnosťou firmy, gumárenského priemyslu v Hnúšti.
Tretia časť diplomovej práce obsahuje návrh marketingovej stratégie predaja zameranej na zvýšenie obratu firmy TG.