Na našom pivovarníckom trhu pôsobí v súčasnosti 14 slovenských pivovarov. Okrem toho tu môžeme nájsť viaceré druhy českého piva, ktoré sa na Slovensku tešia veľkej obľube. Spotrebiteľ má teda veľa možností výberu. Je pravdepodobné, že dá prednosť výrobkom, ktoré ho nejakým spôsobom zaujmú. Tento záujem môže byť v mnohých prípadoch výsledkom dobrej marketingovej komunikácie podniku a je dô-vodom, prečo rastie jej význam ako jedného z prvkov marketingového mixu.
Cieľom diplomovej práce bude zhodnotiť úroveň súčasnej marketingovej ko-munikácie v Pivovare Urpín, ktorý za posledné dva roky zaznamenal pokles predaja svojho piva a navrhnúť taký komunikačný mix, ktorý by mal pomôcť udržať stálych a získať nových odberateľov piva Urpín.
V prvej kapitole diplomovej práce uvediem základné teoretické poznatky týka-júce sa marketingovej komunikácie, opíšem komunikačný proces a postup pri vývoji úspešnej komunikácie, nástroje marketingovej komunikácie - reklamu, podporu pre-daja, public relations, osobný predaj - a ich vlastnosti.
V druhej kapitole budem analyzovať súčasnú situáciu na slovenskom pivovar-níckom trhu a hlavné faktory, ktoré ju ovplyvňujú. Táto kapitola bude obsahovať cha-rakteristiku Pivovaru Urpín, jeho históriu a sortiment podniku. Budem sa snažiť zhodnotiť nástroje marketingovej komunikácie, ktoré podnik v súčasnosti využíva. Uvediem tiež formy marketingovej komunikácie používané v ostatných slovenských pivovaroch.