Súčasná spoločnosť sa nachádza na vysokom stupni rozvoja vedy a techniky. Moderné technológie prenikajú nielen do všetkých štruktúr spoločnosti, ale aj do života jednotlivca. Prax si žiada žiakov a absolventov pripravených na využívanie moderných technológií, schopných ďalej sa vzdelávať a pracovať kooperatívne v pracovnom tíme. Žiaci a študenti si musia osvojiť veľké množstvo informácií a preto kladie veľký spoločnosť zvýšené požiadavky na úroveň a kvalitu technológie vzdelávania. Je treba používať nové metódy, formy a postupy ako aj nové výučbové prostriedky, ktoré umožnia prijímať, spracovávať a poskytovať široké spektrum informácií. Do popredia sa preto dostávajú informačno – komunikačné technológie (Lacko, 2002). Podľa Riedla (2000) je súčasný rýchly vývoj informačných technológií pre mladú generáciu samozrejmosťou a mladí ľudia dokážu s týmto rýchlym napredovaním aj držať krok. Narodili sa do takého sveta informačných technológií. Partová (2002) doplňuje toto tvrdenie tým, že pre nich je nemotivujúce, ak sa v škole nepoužívajú prostriedky na úrovni dnešnej doby...