Ak má žiak v škole problémy, či už so školským prospechom alebo správaním, učitelia obyčajne hľadajú príčiny. A často môžeme počuť, že príčinou je rodina - neúplná rodina. Ale je to naozaj tak? Na túto otázku som sa pokúsila, aj keď len čiastočne, odpovedať v tejto práci. Na začiatku hovorím o tom, čo to rodina je a aké má funkcie, charakterizujem neúplnú rodinu i jej rôzne druhy a konkretizujem vplyv neúplnej rodiny na dieťa v školskom prostredí. Pri štúdiu literatúry na túto tému ma prekvapili dve veci. Prvá - že tej literatúry nie je až tak mnoho (vlastne takmer žiadna v slovenskom jazyku). Aj keď mnohí autori sa zaoberajú problematikou neúplnej rodiny, málokto hovorí o jej vplyvoch na žiaka. Druhou prekvapujúcou skutočnosťou bolo zistenie, že autori sa vo svojich názoroch neraz značne rozchádzajú.