Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Systém a organizácia práce v reklamnej agentúre

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Základné pojmy

- reklamná agentúra, marketingová agentúra, komunikačný dom (agentúra)– odborné firmy špecializ. na market.komunikáciu; ostatné spoločnosti im zverujú do opatery svoje značky a ich imidž, zadávajú im prípravu komunik.stratégií značiek a reklam.kampaní; líšia sa rozsahom ponúkaných služieb

- výskum trhu – veľmi dôležitá súčasť prípravy reklamnej kampane – najmä pri plánovaní stratégie značky, pri testovaní kreatívnych riešení, pri meraní efektívnosti kampaní

- Omnibus – kvantitatívna výskumná metóda – pomocou dotazníka zostaveného z otázok vzťahujúcich na niekoľko rôznych klientov sa dotazuje reprezent.vzorka populácie – cca. 1000 ľudí

- Fokusová skupina (fokuska)– kvalitatívna výskumná metóda - umožňuje preniknúť do motivačných a rozhodovacích štruktúr a zvyklostí spotrebiteľov, určiť ich charakteristiku a imidž produktu a značky, ako aj konkurenč.značiek vo vnímaní cieľových skupín. Na fokusovej skupine sa zúčastňuje 8-12 diskutujúcich a diskusiu moderuje odborník – psychológ alebo sociológ

- podpora predaja, public relatios, direct marketing, sales promotion – tzv. podlinkové aktivity (bellow the line activities - BTL)(podlinky), ktoré spravidla odporučí ako súčasť komunikačného mixu reklamná agentúra, ktorá sa stará o danú značku a obvykle tieto aktivity realizuje špecializovaná agentúra na konkrétne aktivity napr. PR, DM, ...
Hodnotenie (0x):