Registrácia | Prihlásiť

Testy: Krízový manažment

Skryť detaily | Obľúbený
Kríza – je definovaná ako ťažký prechodný stav, alebo vrcholné obdobie prekonávajúce ťažkosti, nedostatok, úpadok, a pod. Krízy organizácii sú také situácie, ktoré predstavujú trvalú, alebo dlhšie pôsobiacu negatívnu odchýlku, ktorá ohrozuje cieľ podniku alebo jeho existenciu. Krízu vo vzťahu k organizácii môžeme členiť dvoma spôsobmi: 1.závažnú- táto kríza ohrozuje existenciu firmy.
2.málo závažnú -táto kríza ohrozuje samotný cieľ podniku.
Podnikové krízy delíme podľa rôznych znakov:
a) Podľa toho ako sa vyvíja:
-pomalé
-rýchle
b) Podľa pravdepodobnosti vzniku krízy:
-s vysokou pravdepodobnosťou
-s strednou pravdepodobnosťou
-s nízkou pravdepodobnosťou
c) Podľa efektu krízy na podnik:
-negatívny efekt
-účinok ohrozujúci existenciu
-efekt likvidujúci existenciu podniku
Firmy aj podniky by mali byť pripravené na všetky druhy kríz. Pre každý typ je potrebné vyvinúť rôzne typy stratégií.
Hodnotenie (0x):