1. Teória výchovy, predmet, úlohy, ciele a postavenie v sústave pedagogických vied. Pojem výchova, vzdelávanie, edukácia a edukačné prostredie. Historické názory na výchovu. 3
2. Teoretická podstata výchovného procesu, vnútorné a vonkajšie podmienky výchovy. Systém výchovného pôsobenia. Priebeh výchovného procesu, prirodzené a intencionálne výchovné pôsobenie. 7
3. Procesuálna stránka výchovy, pojem a podstata výchovných zásad, formy výchovného procesu, výchovné prostriedky, metódy výchovy. 8
4. Obsahová stránka výchovy, rozumová výchova, náboženská, estetická, mravná, ekologická, pracovná, telesná výchova. Typológia rodinnej výchovy, atmosféra výchovného procesu – vzťah učitel a žiak. 11
5. Východiská pre koncepciu tvorivo-humanistickej výchovy. Štruktúrovanie non-kongnitívných funkcií, systém KEMSAK, stratégie kognitivizácie osobnosti, stratégie emocionalizácie a motivácie osobnosti. 13
6. Pro-sociálna výchova – statégia socializácie. Stratégia axiologizácie osobnosti. Výchova k tvorivosti - stratégie kreativizácie osobnosti. 19
7. Osobnosť učitela, vlastnosti učiteľa, učiteľský stres. Teória „BURN OUT“. Štýl učiteľa a jeho postoje. 21
8. Aktivizujúce formy a prostriedky výchovného pôsobenia. Tvorivá dramatika v školských zariadeniach. Hra a jej účelnosť vo výchove. Mimoškolské výchovné zariadenia. 23
9. Výchovné metódy a formy v alternatývnych školských systémoch. Výchova k slobode v systéme Waldorfskej školy. ITV Zuzany Kovalikovej.
10.Spolupráca školy a rodiny vo výchovnom procese. Výchovné problémy v podmienkách školy. Rodinná výchova.