Reklama je jeden z najdôležitejších prvkov marketingového komunikačného systému, ktorý zámerne, alebo nenútene ovplyvňuje kupujúceho prostredníctvom prezentácie produktu.
Aj keď sa reklama často odsudzuje, nie je dobrá ani zlá, ale je už dávno v mediálnej praxi prirodzená. Môže byť neetická tým, že svojou podstatou apeluje na naše city, pudy a inštinkty, pôsobí na nás nákazlivo svojimi metaforami, obrazmi a slovnými spojeniami a tak v konečnom dôsledku človeka nielen ovplyvňuje, ale s ním aj manipuluje, vnucuje mu iný názor, mení jeho identitu, postoje smerom k preferenciám konzumerizmu.
Reklame sa často vyčíta, že so zákazníkmi manipuluje, že sa v nej často porušujú etické princípy, preto je aj tu dôležité uplatňovanie etických zásad.
Etika reklamy vyvodzuje z morálnych noriem platných v podnikateľskej a marketingovej etike špecifické, praktické pravidlá pre konanie a správanie sa reklamných pracovníkov pri výkone svojho povolania, teda pri tvorbe a využívaní reklamy. Tieto zásady sa uplatňujú v každodennom profesijnom živote mediálnych agentúr, organizácií zadávajúcich reklamu a v činnosti všetkých mediálnych pracovníkov. Etické aspekty reklamnej činnosti sa vzťahujú k zákazníkom, spotrebiteľom, ku konkurenčným subjektom a k širokej verejnosti. V etike reklamy ide o dodržiavanie etických princípov vyjadrených verejnou mienkou v oblasti ovplyvňovania recipienta pri nákupe tovarov a služieb, ktoré sú formulované v etických kódexoch.