Spoločnosť Autoplachty vznikla v roku 1990, od tej doby už prenikla aj na zahraničné trhy okolitých štátov. Miesta svojich zahraničných pobočiek si dobre vyberala, nakoľko sa musela zamerať na krajiny s vysokým počtom prepravcov nákladnej dopravy.
Na zahraničné trhy sa rozhodla preniknúť prostredníctvom investícii do vlastných dcérskych spoločností so 100% kapitálovou účasťou, čo je podľa môjho názoru pre spoločnosť v období krízy dosť negatívne. Nakoľko je potrebné povedať, že spoločnosť finančná kríza dosť ovplyvnila.
Podnik má svoje dcérske spoločnosti v štyroch krajinách: Česká Republika, Maďarsko, Srbsko a Taliansko. Expanzia do českej republiky bola ako prvá a to v roku 1995, potom nasledovalo v roku 1998 Maďarsko, Srbsko v roku 1999 a do Talianska sa im podarilo expandovať až v roku 2005.