Marketing je prostriedkom, pomocou ktorého sa rozvíja a sprostredkuje blahobyt ľudí, ovplyvňuje život každého z nás. Kombinuje mnohé aktivity - marketingový výskum, vývoj produktu, distribúciu, tvorbu cien, reklamu, osobný predaj a ďalšie - ktorých poslaním je chápať, slúžiť a uspokojovať spotrebiteľské potreby a súbežne plniť ciele organizácií.
Jadrom koncepcie marketingu sú potreby, želania, dopyt, produkty, výmena, transakcia a trhy.
Potreby - najzákladnejším pojmom sú ľudské potreby:
- fyzické (jedlo, teplo, oblečenie, bezpečnosť)
- sociálne (spolupatričnosť, náklonnosť ap.)
- individuálne (sebarealizácia, túžba po vedomostiach)
Želania - reprezentujú formu ľudských potrieb
Dopyt - želania podložené kúpnou silou, stávajú sa dopytom
Produkty - je čokoľvek, čo možno ponúknuť na trhu do pozornosti, na získanie, používanie alebo spotrebu a má schopnosť uspokojiť potrebu alebo želanie, zahrňujú fyzické predmety, tiež osoby, miesta, organizácie, aktivity a myšlienky.
Výmena - je akt získania žiadaného objektu od niekoho na základe poskytnutia niečoho ako náhrady.