Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Marketingová komunikácia

Skryť detaily | Obľúbený
Reklama
Definícia - je to nástroj neosobnej a masovej komunikácie kde je možné identifikovať zadávateľa (sponzora) a jej cieľom je propagácia myšlienok, služieb a tovarov. Je to platená forma komunikácie.
Súčasné využívanie reklamy
· Rozdelenie (členenie alebo klasifikácia) prístupov
o produktový - prístup je na zákl. kategórie - napr. chcem TV
o selektívny - prístup je už zameraný na určitý typ alebo značku - napr. chcem TV Philips alebo OVP
· Rovnaký model
o efektívne reklamne komunikovať
o efektívna marketingová komunikácia
· Rozpočtovacie metódy (5 druhov podľa Kotlera), podľa
o možností
o konkurenčnej parity
o cieľov a úloh
o % podielu na zisku alebo obrate - tzv. motivačná metóda
o exponenciálnej metódy
· Tvorba reklamných správ - štýly správ určuje cieľové publikum / segment
o racionálny - napr. prezentujem úžitok, bezpečnosť a pod. - dôraz je kladený na rozum
o emocionálny - napr. prezentujem farbu, imidž - dôraz je kladený na emócie
Hodnotenie (0x):