Axiologizácia osobnosti sa zvyčajne spája s vyučovacími predmetmi, ktoré priamo súvisia z rozvojom správania a morálnych kvalít osobnosti. Sú to predmety ako napr. občianska náuka či náuka o spoločnosti.
Zdá sa mi však, že monopol týchto spoločenskovedných predmetov na usmernenie výchovy a vzdelania detí v rámci ich morálneho rozvoja a hodnotovej orientácie môže by narušený i takým – tejto oblasti relatívne - vzdialeným predmetom, akým je dejepis. V mojej krátkej práci by som sa rád pokúsil nastoliť isté možnosti aplikácie axiologizácie vo výučbe; a to použitím dejepisu ako prostriedku. V rámci pedagogických vied je axiologizácia spracovaná dostatočne, avšak jej uplatnenie v rámci jednotlivých predmetov je obchádzaná a zaznávaná. Dejepis je zvyčajne považovaný za predmet, ktorý je plný faktov, rokov, udalostí či osobností a málo sa uvažuje i nad jeho potenciálom v rovine výchovy detí a mládeže.