V poslednej dobe sú medzi učiteľmi otázky týkajúce sa didaktických testov a všetkého, čo s nimi súvisí, veľmi diskutovanými. Týkajú sa hlavne tvorby a využitia didaktických testov ako jednej z foriem zisťovania vedomostnej úrovne žiakov našich škôl, ich objektivity, spoľahlivosti a iných ich vlastností. Cieľom tohto referátu je odpovedať na tieto a mnohé iné otázky týkajúce sa tejto problematiky.
Základnou otázkou, ktorá podnecuje úvahy o testovaní žiakov je to, ako efektívne a zároveň spoľahlivo získať informácie o výsledkoch učebnej činnosti žiaka. Pritom sa často zabúda na proces učenia sa žiaka na vyučovaní. V popredí úvah je objektivita hodnotenia. Pojem objektivita hodnotenia sa môže interpretovať rôzne. Preto treba najskôr vysvetliť, ako treba chápať tento pojem. Objektívne hodnotenie bude také, pri ktorom odpoveď alebo úloha žiaka je jednoznačne správna, alebo nesprávna.