Registrácia | Prihlásiť

Referát: Pedagogické smery XX. storočia v Európe

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:49,0 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Humanitné vedy
  • Podkategória:Pedagogika
  • Autor:zadsemuser
  • Rozsah A4:4 strán
  • Zobrazené:812 x
  • Stiahnuté:1 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:25697
  • Posledna úprava:02.07.2009
Úvod
Zmenu pedagogických názorov odštartovala kritika pedagogickej praxe na prelome 19. a 20. str. Tá sa stávala formalistickou, málo výchovnou, bez rešpektovania osobitostí u detí. Myšlienky J.F.Herbarta, ktorý mal veľký význam pre sformovanie pedagogiky ako vedy sa posúvali do úzadia pre jeho málo individuálny prístup ku dieťaťu. Pedagógovia a filozofi sa sústreďujú na novú myšlienku poňatia dieťaťa, sústreďujú pozornosť na "prirodzenú výchovu" (v minulosti ju hlásal J.J.Rousseau, L.N.Tolstoj). Na prelome 19. a 20. storočia zaznamenáva veľký rozvoj reformná pedagogika, ktorá upriamuje pozornosť na postavenie človeka vo svete a uvedomenie si ho ako subjektu výchovy, ďalej neopozitivistická pedagogika (napr. kultúrna pedagogika) a kresťanská pedagogika.
Kľúčové slová:

Pedagogické smery

Hodnotenie (0x):