Motivácia v živote človeka má nepochybne veľkú úlohu, aby sme mohli vysvetliť otázku „ prečo“ sa ľudia správajú tak ako sa správajú. Keďže sme ľudia rôzni aj motivačné mechanizmy vplývajú na nás odlišne. Cieľom motivácie zamestnancov je ich aktivizácia, čiže určitý pohyb, ktorí chcú uplatniť svojou vnútornou potrebou, alebo vonkajšími podnetmi. Aktivita človeka je sprevádzaná potrebami, je to sila ktorá ľudí motivuje, aby dosiahli svoje ciele. Potreby, ktoré uvádza A.H. Maslow vo svojej hierarchii sú začlenené od istoty až po sebarealizáciu, takže kľúčom k uspokojeniu týchto potrieb, túžob, očakávaní musí vychádzať z človeka samotného. Ľudia sú motivovaní aj zvnútra aj z vonkajších podnetov, čo v práci znamená, že motivácia zo strany zamestnávateľa je dôležitou a hlavne povzbudzujúcou aktivitou.
Veľkú úlohu pri uplatňovaní motivácie zohráva manažér, ktorý má byť nie len odborníkom vo svojej profesii, ale aj osobnosťou. Vedenie ľudí je veľká zodpovednosť pre manažéra, ktorý riadi organizáciu, kde pracujú ľudia. V práci riaditeľa školy je dôležité uplatňovanie rôznych motivačných stratégií, ktoré skvalitnia proces výchovy a vzdelania. Cieľom je zabezpečiť chod školy tak, aby pracovníci vo vnútri školy boli viac motivovaný ako demotivovaný. Je potrebné vytvárať dobré medziľudské vzťahy, správne plánovanie a nepochybne zabezpečiť interakciu nie len medzi pracovníkmi vo vnútri školy, ale tiež dať do pohybu všetkých zainteresovaných a zúčastnených z vonkajšieho okolia. Práca manažéra, ktorý počúva všetky hlasy sa zúročí v dianí školy, je víziou do budúcnosti a nepochybne skvalitní prácu všetkých zamestnancov školy či sú to už učitelia, študenti, alebo verejnosť. Ak chceme úspešne riadiť školu musíme sa zamerať hlavne na jej dlhodobý rozvoj, uplatňovať motiváciu riadenia, ktoré napomôžu škole a tým pomôžu celej spoločnosti. Manažment školy uplatňuje také aktivity, ktoré zefektívňuje proces školy motivuje a zohľadňuje záujmy, hodnoty všetkých, ktorí sa zúčastňujú a ovplyvňujú chod školy.