Cieľom KA je prispievať svojimi poznatkami k rozvoju ostatných andragogických disciplín, ale aj k rozvoju andragogickej praxe.
KA v andragogickom výskume i andragogickej praxi nadobúda stále väčší význam; KA napĺňa svoju teoretickú a praktickú funkciu v rozširovaní poznatkov, ktorými prispieva k riešeniu andragogických problémov, teórie a praxe, ako aj k rozvoju výchovy a vzdelávania dospelých na národnej i medzinárodnej úrovni. Signifikantné (príznačné) do roku 1989 bolo, že rozvoj výskumu bol problematický, súvisel s bariérami v zahraničných vzdelávacích systémoch.
Funkcie KA
- komunikatívna – podávanie objektívnych informácií
- orientačná – odhalenie zákonitosti v oblasti výchovy a vzdelávania vo vzťahu k tendenciám vývoja spoločnosti
- heuristicko-prognostická – optimalizácia edukačných procesov
- funkcia spätnej väzby – nástroj porovnávania a konfrontácie vlastných úsilí v rámci rôznych tendencií a alternatív