Výrazný rozvoj techniky a vývoj jej aplikácií, ku ktorému dochádza v poslednom desaťročí v našej spoločnosti, má za následok, že pre školy a učiteľov sa vyslovene imperatívom doby stáva využívanie nových vyučovacích prostriedkov vo výchovno-vzdelávacích procesoch. Klasická didaktická technika ako napr. epiprojektory, filmové projektory, videotechnika je postupne na školách nahrádzaná novými technickými prostriedkami. Fakulty pripravujúce učiteľov reagujú na túto skutočnosť inováciou obsahu didakticko-technologickej prípravy budúcich učiteľov, ktorá je súčasťou všeobecnej pedagogicko-psychologickej zložky ich študijných programov. V rámci predmetov zameraných na prácu s didaktickou technikou sú budúci učitelia oboznamovaní s možnosťami využívania vyučovacích prostriedkov založených na nových audiovizuálnych prístrojoch, digitálnej technike, multimediálnych počítačoch a systémoch riadenia vzdelávania v ich budúcej profesionálnej práci.