Charakteristika troch prístupov modernej školy manažmentu - rozhodovacieho, kvantitatívneho, systémového a hlavných predstaviteľov týchto prístupov.
Ukážka:
1. Rozhodovací prístup - rozhodovacia škola
Predstavitelia rozhodovacej školy tvrdili, že jadrom riadenia je rozhodovanie a viac či menej stotožňovali riadenie s rozhodovaním. Proces zdokonaľovania riadenia videli v nachádzaní metód efektívneho výberu riešenia spomedzi dvoch alebo viacerých riešení, na ktoré pripadá aj vysoký podiel času z jeho celkového cyklu. Zároveň predpokladajú, že v budúcnosti sa ešte zvýši význam rozhodovania v riadení, a preto sa mu treba osobitne venovať. Pozornosť sa pritom sústreďuje na dva problémy, pri ktorých sa hľadajú možnosti ako zdokonaliť rozhodovanie, a to: 1, na vypracovanie racionálneho postupu rozhodovania, s čím súvisí vznik heuristiky 2, na vypracovanie a využívanie takých spôsobov rozhodovania, ktoré umožňujú prijať čo najefektívnejšie riešenie spomedzi možných variantov. Pre tento výber bolo žiaduce hľadať vhodné metódy. Dôraz predstaviteľov tohto prístupu sa kládol najmä na rozpracovanie kritérií a metód rozhodovania.