21.Marketing ako teoretická a praktická disciplína, dôvody jeho vzniku, definície. Vývoj marketingu. Marketing ako postoj podnikateľského subjektu a ako funkcia. Definícia a filozofie marketingového manažmentu (v ponímaní piatich alternatívnych koncepcií), ciele marketingového systému. Spoločenské základy marketingu, charakteristika základných pojmov: potreby, želania, produkty, výmena, transakcie, trh, dopyt, ponuka, konkurencia, spotreb. trh.
Marketing ako teoretická a praktická disciplína, dôvody jeho vzniku
Základnou ekonomickou príčinou vzniku marketingu v USA okolo roku 1910 bola krízová situácia, ktorá sa prejavovala relatívnou nadvýrobou. Vznikol ako reakcia podnikov na túto situáciu, ktorá sa prejavovala ako „zaostávanie kapacity trhu“ danej kúpyschopnosťou dopytu, za možnosťami výroby. Vzniká teda marketing ako teoretická disciplína, spojený s nutnosťou riešiť tieto problémy. Keďže marketing prinášal so sebou bezprostredné návody na jeho použitie stal sa disciplínou praktickou...