Základné fázy životného cyklu podnikov: 1. etapa - zakladanie podniku • Začína od vzniku vízie, nápadu alebo myšlienky. • Výsledkom tejto fázy je vznik nového subjektu - podniku. • V prípade, ak nepríde k neúspešnému zavŕšenia prvej fázy, výsledkom sú získané poznatky a skúsenosti
Základné fázy životného cyklu podnikov: 2. etapa - rozbeh podniku • Založený podnik je ako malé dieťa, ktoré ešte nemá skúsenosti a zručnosti, nevie riešiť základné problémy (predškolský vek). • Ohrozujú ho i tie najjednoduchšie problémy a prekážky (technológie, organizácia, marketing a predaj, legislatíva). Podľa štatistík, veľa podnikov zaniká v 1. alebo v 2. roku svojej existencie.
Základné fázy životného cyklu podnikov: 3. etapa - rozvoj podniku
•
Je fázou prípravy na súťaž (u človeka obdobie štúdia). V živote podniku je to zdokonaľovanie v oblasti manažmentu, marketingu, výroby, informatiky, logistiky, financií a pod.).
•
Výsledkom sú konkurenčné výhody a zaujaté pozícií.