Úvod
Voľný čas predstavuje pre každého z nás možnosť venovať sa tomu čo nás baví. Každý si vypĺňanie tohto času predstavuje inak a väčšine z nás trávenie voľných chvíľ prináša radosť, uspokojenie a pocit voľnosti. Pedagogika ako vedná disciplína sa zameriava práve na otázky a zákonitosti výchovného pôsobenia vo voľnom čase detí a mládeže. Špecializuje sa i na činnosť v mimoškolských zariadeniach a rôznych organizáciách. Vhodné trávenie voľného času, najmä u mladých ľudí pôsobí priaznivo i ako prevencia psychopatologických javov, ktoré bohužiaľ v dnešnej dobe nie sú ničím výnimočným. Pedagogika voľného času zohráva teda mimoriadne dôležitú úlohu pri formovaní zdravej a uvedomelej spoločnosti.
„Hry sú nástrojom k dobrým objavom – k možnosti vidieť menšiny, sociálne vylúčených či „tých druhých“ inak. Pochopiť, že my sami sme niekedy vnímaní ako „tí druhí“ a len vcítenie a porozumenie nás vedie k väčšej tolerancii.“ (Ondrušek, Potočková, Hipš, 2007)