Po „Nežnej revolúcii“ v roku 1989 sa i u nás na Slovensku začal riešiť problém s integráciou detí a mládeže s poruchami správania. Dovtedy tieto deti absolvovali výučbu v obyčajných školách.
Poruchy správania môžeme rozdeliť na tri základné stupne:
• Disociálne správanie (napr. neposednosť, hádavosť, vykrikovanie počas vyučovania)
• Asociálne správanie (tu jedinec porušuje mravné normy spoločnosti, ale ešte nie právne normy, napr. pravidelné úteky spojené s túlaním, toxikománia, tabakizmus, fetovanie a pod.)
• Antisociálne správanie ( v tomto prípade už jedinec prekračuje hranice trestného zákona dopúšťa sa aj trestnej činnosti, ako sú jednoduché krádeže, krádeže vlámaním, lúpeže, ale aj mravnostné trestné činy, trestné činy proti ľudskosti, ublíženia na zdraví a pod.)
V prvom prípade je integrácia detí a mládeže možná, v druhých dvoch prípadoch je nemožná...