Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Nákupné správanie organizácií

Skryť detaily | Obľúbený
Typy trhov
Trh výrobnej sféry - trh výrobných faktorov: firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú výrobky a služby za účelom produkcie iných výrobkov a služieb
Trh sprostredkovateľov – obchodný trh: firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú a predávajú tovar vyrobený inými
Vládny - štátny trh: ktorý ročne nakupuje výrobky a služby v miliardových hodnotách

Trh výrobnej sféry
Trh výrobnej sféry - trh výrobných faktorov - firmy a jednotlivci, ktorí nakupujú výrobky a služby za účelom produkcie iných výrobkov a služieb
Trh výrobnej sféry je najväčším trhom organizácií
Koncentrácia trhu
Heterogenita odberateľov – rôznosť trhu
Väčšie nákupy
Úzke vzťahy zákazník – dodávateľ
Geografická koncentrácia zákazníkov
Odvodený dopyt
Nepružnosť dopytu
Špecializovaný dopyt – špecializovaná technológia
Odborný nákup
Organizovaný charakter nákupu
Hodnotenie (0x):