Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Obchodný styk v USA

Skryť detaily | Obľúbený
Úvod
Podmienkou rozvíjania obchodných kontaktov a úspešného pôsobenia podnikov na národných a medzinárodných trhoch je ovládanie a dodržiavanie spoločenskej etikety. Kvalitu obchodného styku podnikateľských subjektov ovplyvňuje z hľadiska etikety najmä vhodné oblečenie, spôsob vyjadrovania, tón reči, reakcie na rôzne situácie ap. Je preto potrebné dbať na zdvorilosť pri kontakte a vzájomnej komunikácii s obchodným partnermi.
Na prvý pohľad je "americký spôsob života" (American way of life) pomerne uvoľnený, všeobecne sa tam ľudia menej prísne posudzujú a zaraďujú než u nás. V tejto krajine, považovanej za "mladú", existuje málo spoločenských pravidiel, na ktorých by sa dalo "potknúť".
Mnohí Američania sú však hlboko konzervatívni, vedomí si pravidiel vytváraných náboženskými a morálnymi predstavami. K nim patrí napríklad zákaz konzumácie alkoholu na verejnosti a možnosť fajčenia len vo vyhradených priestoroch.
Kľúčové slová:

Obchodný styk

Hodnotenie (0x):