Zložitosť manažérskej práce kladie vysoké požiadavky na manažérov na všetkých úrovniach. K samotnej práci dnes nestačia len odborné znalosti, ale predovšetkým schopnosť viesť ľudí, porozumieť im, dokázať ich povzbudiť k výkonom.
Práca s ľuďmi je jednou z najťažších, ale aj jednou z najzaujímavejších činností. Už samotný fakt, že sa pri nej stretávame s rôznymi typmi ľudí, rozmanitosťou pováh, osobnostnými vlastnosťami, nás vedie k otázke, ako to všetko máme zvládnuť. Pri hľadaní odpovede na niektoré otázky nám môžu byť dobrou pomôckou niektoré psychologické poznatky, ktoré môžu pomôcť skvalitniť náš každodenný pracovný i osobný život.
Metodika spracovania vychádza z riešenia praktických otázok, ktoré vznikli z poznania a skúseností manažérskej práce v rámci vzdelávacích kurzov pracovníkov, stredných a vrcholových manažérov rôznych podnikov.
Jednotlivé kapitoly poskytujú možnosti, ako sa naučiť poznať seba, iných, ako zlepšiť svoje komunikačné schopnosti, vedieť sa presadiť a usmerňovať prácu s ľuďmi tak, aby sa dosahovali čo najefektívnejšie výsledky...